Cum poti sa ajungi „buricul pamantului“  
 

Cum poti sa ajungi „buricul pamantului“

O poveste de viata emotionanta, articole vestimentare inedite sau un comportament neconventional – toate te pot plasa in centrul atentiei celor din jur. Un pic de initiativa, o doza de nonconformism si vizibilitate maxima. Sunt doar cateva dintre ingredientele care te aduc „in lumina reflectoarelor“.

A fi mereu in centrul atentiei sau macar a capta pentru o perioada interesul celor din jur nu e tocmai usor. Cei dornici sa fie in lumina reflectoarelor cauta mereu ceva inedit, care sa atraga privirile. Roxana L., in varsta de 28 de ani, din Craiova, recunoaste ca i-ar fi placut sa fie o actrita de succes, aplaudata la scena deschisa. N-a avut sansa asta. Are o meserie „comuna", cum ii place ei sa spuna. Lucreaza in contabilitate. Deci, departe de lumina reflectoarelor.

„Dar asta nu ma impiedica sa fiu mereu in centrul atentiei tuturor. Daca nu se poate sa fiu vedeta pe plan international sau national, macar vedeta cercului meu de colegi si de prieteni sa fiu", afirma Roxana, plina de entuziasm. „Cred ca ma ajuta si firea mea. Eu sunt o tipa exuberanta, iubesc viata si oamenii. imi plac culorile vii, imi plac lucrurile indraznete", adauga ea. Marturiseste ca, la serviciu, colegii chiar o considera „o mica vedeta" pentru ca a stiut sa se faca remarcata si, mai ales, in ce fel sa devina populara.

Perseverenta duce la performanta

„Remarcata ma fac pentru ca, mai mereu, ma imbrac fistichiu. Nu sunt niciodata monotona. De la mine nu stii la ce sa te astepti. Uneori, ma surprind pe mine insami", continua Roxana. Populara a devenit deoarece rade mereu. La glumele colegilor, la glumele pe care chiar ea le face. Chiar daca e trista, incearca sa zambeasca. Sa se agate de orice este amuzant. „Cred ca am si un ras molipsitor. Mi se mai intampla sa rad si aiurea, dar reusesc sa amuz pe toata lumea cu «apucaturile» mele. Parerea mea este ca de asta sunt asa iubita si toata lumea ma asteapta cu bratele deschise", mai spune Roxana.

Calin M. are 22 de ani si recunoaste ca i-ar placea sa fie bagat mereu in seama, dar nu prea are succes. Totusi, tanarul nu se lasa. „Mie, personal, mi-ar placea sa fiu un «brand». Sa ma stie lumea. Sa ma salute cu respect. Si ma tot gandesc ca daca reusesc sa ma impun in cercul de prieteni si la facultate in acest mod, voi reusi sa ma impun si profesional tot ca un brand. Acum, fac doar un mic exercitiu", afirma Calin. Tanarul student la comunicare spune ca viseaza sa aiba candva o firma de care sa afle toata lumea.

Este constient de faptul ca pentru asta ar avea nevoie de vizibilitate maxima, de o publicitate care sa-i asigure, printre altele, un impact puternic in randul consumatorilor. Deocamdata, pentru el, totul ramane in stadiul de deziderat. „in ultima perioada vad ca se da o batalie acerba pentru a te «vinde» online. Este unul dintre cele mai permisive si mai la indemana mijloace de a te promova", remarca tanarul. „Si eu vreau sa-mi fac un blog", adauga Calin. „Sa ai cont pe Facebook nu mai e suficient. Dar eu chiar cred ce se spune - daca nu esti in reteaua asta de socializare, nu existi", conchide el.

Fie ca este vorba de persoane care incearca sa fie in centrul atentiei, fie ca este vorba de firme, exista o serie de reguli care pot fi urmate astfel incat sa reusesti sa fii mereu in centrul atentiei sau cel putin sa te faci remarcat, afirma specialistii in branding.

Brandul personal porneste de la elementar

Pentru a identifica modul in care poti sa iesi in evidenta trebuie, inainte de toate, sa-ti raspunzi la o serie de intrebari elementare, noteaza site-ul artofselfbranding.com. Odata ce constientizezi ce-ti place si ce nu, nu numai ca poti intelege mai bine ce tip de personalitate ai, dar descoperi si modul in care esti perceput de cei din jur. Util ar fi, precizeaza sursa citata, si un sondaj de opinie in randul apropiatilor pentru a constata cum te vad acestia. Odata tabloul complet, devin clare aspectele asupra carora trebuie sa te concentrezi pentru a te pune in valoare.

Metode prin care te faci remarcat

Managerul companiei SelfBrand din New York, SUA, specializata in strategia de branding, Catherine Kaputa, a dezvaluit intr-o carte recent aparuta - „You Are a Brand!" („Esti un brand!", in traducere) o serie de metode prin care te poti face remarcat.

1 Trateaza problema barbateste!

Studiile au aratat ca femeile sunt mai putin eficace cand vine vorba de a castiga recunoasterea realizarilor lor in comparatie cu barbatii. Nu numai ca domnii sunt maestri in materie de promovare a propriilor rezultate, dar au si tendinta de a exagera. Asa ca, a vorbi despre rezultatele tale reprezinta un prim pas in incercarea de a iesi in evidenta.

2 Cauta-te singur pe Google!

Catherine Kaputa afirma ca nu este nimic rusinos sa verifici in ce situatii apare numele tau pe internet atunci cand folosesti un motor de cautare. in acest fel, poti lua masuri pentru a-ti „ajusta" imaginea. De altfel, 63% din adulti folosesc aceasta metoda pentru a-si verifica „reputatia online". in plus, n-ar strica sa-ti achizitionezi un domeniu pe net care sa poarte numele tau. Chiar daca in momentul acesta nu ai nevoie de el, ti-ar putea fi de folos pe viitor.

3 Povestea vietii tale pe internet

O persoana care vrea sa scoata in evidenta activitatile pe care le desfasoara sau care are o idee ce ar putea capta interesul celor din jur poate folosi internetul pentru a-si spune povestea personala. Catherine Kaputa crede ca, avand in vedere ca oamenii sunt bombardati zilnic de reclame, o poveste autentica de viata, scrisa bine, poate lasa impresii puternice asupra cititorilor.

4 Conturi pe retelele de socializare

Retelele de socializare reprezinta, in momentul de fata, cea mai usoara, ieftina si rapida modalitate de a-ti asigura vizibilitatea online, ca si intrarea in comunitati virtuale ce sunt interesate de subiectele pe care le propui. Totusi, nu este suficient sa ai un astfel de cont. Trebuie sa postezi destul de des subiecte pentru a-ti castiga admiratori.

5 Un site sau un blog memorabil

Pentru a te face remarcat poti sa-ti pui la punct un website prietenos. Daca alegi o solutie grafica placuta si daca acesta le este si util celor care il viziteaza, website-ul are toate sansele sa te scoata din anonimat. Acelasi lucru este valabil si in cazul unui blog, atat timp cat povestile scrise te diferentiaza in mod vadit de ceilalti, mai noteaza Catherine Kaputa.

Vizibilitatea te face sa te simti bine

Psihologii afirma ca dorinta de a te face remarcat depinde de modul in care te raportezi la cei din jur si la valorile pe care ti le cultivi. „Unele persoane interpreteaza lumea ca fiind una in care ceilalti trebuie sa le dea lor atentie pentru a se simti bine si isi consuma toata energia pentru a obtine asta. isi creeaza astfel un univers in care, de cele mai multe ori, e vorba numai despre ele", explica psihologul Lena Rusti. Pentru acesti oameni, ceilalti exista doar pentru a-i pune pe ei in valoare.

La randul sau, psihoterapeutul Elisabeta Ilie spune ca „imaginea de sine este formata in special pe baza a ceea ce spun ceilalti, pe reactiile acestora". Totusi, afirma specialistii in comportament uman, oamenii care vor sa fie mereu in centrul atentiei sunt, in realitate, nesiguri pe ei si simt ca daca nu se fac remarcati nu apartin unui grup sau nu sunt acceptati de membrii acestuia.

Psihoterapeutii spun ca fiecare persoana are momente sau chiar perioade in care simte nevoia de a fi „vazuta". Pe de alta parte, considera Elisabeta Ilie, „atentia pe care ne-o ofera cei din jur nu trebuie interpretata ca o problema ce se impune a fi rezolvata continuu - «ce sa mai fac, ce sa mai schimb pentru a fi remarcat?»" Iar vizibilitatea are un pret. Persoanele din jur incep sa aiba asteptari de la tine, te obliga sa fii mereu la un anumit standard, ceea ce poate deveni obositor. in aceste conditii, avantajul de a avea o imagine buna in ochii celorlalti devine mai degraba o povara.

"Unele persoane isi consuma toata energia pentru a fi remarcate."
Lena Rusti psiholog

"Atentia celor din jur nu trebuie interpretata ca o problema ce se impune a fi rezolvata continuu."
Elisabeta Ilie psiholog

Pro: Cei care traiesc pentru a se face remarcati atrag in jurul lor multe persoane, se simt iubiti si apreciati. De asemenea, multi le sar in ajutor cand au de rezolvat o problema.

Contra: Persoanele care sunt mereu in centrul atentiei se consuma interior foarte mult. Totodata, risca sa descopere, atunci cand intra intr-un con de umbra, ca nu au pe nimeni alaturi.

Sursa online Adevarul: Cum poti sa ajungi „buricul pamantului“

<< inapoi

 
 
     
Toate drepturile rezervate www.elpsi.ro
Webdesign www.xtrem-division.ro
ClickLink.ro Medicina INFOS.RO - DIRECTOR WEB Smarty Web Director Total Top Director web